Адміністратори зможуть вносити дані про знищені та викрадені бланки
Кабінет Міністрів України ухвалив постанову, розроблену Міністерством юстиції, яка вносить зміни до урядових актів від 9 грудня 2021 р. №1290 та від 30 травня 2024 р. №619. Документ спрямований на узгодження положень та забезпечення ефективного функціонування Електронного реєстру нотаріальних дій та Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів.
Серед ключових новацій:
- унормування порядку паралельного ведення електронного та паперового реєстрів у рамках експериментального проєкту;
- врегулювання передачі доступу до даних реєстру у разі реорганізації держнотконтори;
- уточнення відомостей, які не вносяться в електронний реєстр, але зберігаються у паперовому (плата за нотаріальні дії, підстави звільнення від мита, підписи клієнтів тощо);
- розширення повноважень адміністратора Єдиного реєстру спецбланків для внесення даних про знищені, втрачені чи викрадені бланки.
Як це впливає на бізнес
- Нотаріуси та юридичний сектор
- Постанова створює зрозумілий механізм роботи з двома реєстрами одночасно, що мінімізує ризики правових колізій.
- Автоматизація та врегулювання обігу бланків зменшить ризики зловживань, шахрайства та втрати документів.
- Бізнес-клієнти
- Підвищується прозорість нотаріальних дій, що важливо для операцій із нерухомістю, корпоративних угод та спадкових процесів.
- У разі перевірки походження чи дійсності документа бізнес отримає надійніший інструмент верифікації.
- Ринок нерухомості та фінансових угод
- Уточнення та контроль у сфері реєстрації знижують ризики подвійних або підроблених документів, що напряму впливає на захищеність угод та інвестиційну привабливість.
Що цьому передувало
- У 2021 році уряд ухвалив постанову №1290, якою започаткував створення Електронного реєстру нотаріальних дій.
- У 2024 році уряд ухвалив постанову №619, яка розширила функціонал е-нотаріату та передбачила інтеграцію електронних реєстрів у межах єдиної системи.
- Впровадження цифрових інструментів відбувається у рамках стратегії є-нотаріату — комплексної реформи, спрямованої на оцифрування та прозорість нотаріальної сфери.
- Нові зміни стали необхідними для усунення суперечностей, що виникали на практиці при паралельному використанні паперових і електронних реєстрів, а також для посилення контролю за обігом спеціальних нотаріальних бланків.
В ЄС обговорюється створення загальноєвропейської фондової біржі
Дмитро Чепур
Держава посилює енергетичну стійкість: уряд оновив правила фінансування об’єктів енергетики
Державні видатки зросли на 20%: бюджет витратив 2,82 трлн грн за дев’ять місяців