21 July 2025
16 липня 2025 року Кабінет Міністрів ухвалив постанову про запровадження нового порядку маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин для електронних сигарет, що набере чинності з 1 січня 2026 року.
Основна зміна — перехід від паперових марок до електронних, які будуть представлені у вигляді DataMatrix-коду, що наноситься на кожну одиницю продукції.
Виробники: цифровізація процесів
Дистриб’ютори та імпортери: контроль і довіра
Фінансовий ефект для ринку
Рішення є логічним продовженням реформи в рамках запуску Е-Акцизу — цифрової системи обігу підакцизних товарів, тестування якої триває з 1 березня 2025 року. Вона має стати єдиною платформою для моніторингу, обліку і контролю за виробництвом і реалізацією алкоголю, тютюну та електронних рідин.
Очікується, що разом із цифровізацією маркування нова система значно покращить прозорість ринку, дасть споживачам можливість перевіряти легальність продукції через мобільний застосунок, а державі — збільшити фіскальні надходження без підвищення ставок акцизів.
Бізнес & Клімат: енергоперетоки між Україною та ЄС унормовано; Німеччина обмежує ВДЕ; Deutsche Bank інвестує в стале фінансування; рф на порозі обвалу нафтових доходів, а Китай робить ставку на «електрички»
Бізнес & Клімат: ЄС і США (ніби) порозумілися щодо мит, криптовалюти беруть реванш, важкі часи для Tesla й вимушений попит на шкідливу їжу
Як створити сталий DefTech-бізнес у «золотий вік дрон-стартапів»
Уряд залучив 250 млрд грн від розміщення ОВДП з початку року – НБУ
Бізнес у липні знизив оцінки економічної активності: ІОДА впав до 48.3
NPL банків опустився до мінімуму з 2022 року – сигнал відновлення ринку