5 July 2025
Практичний воркшоп “Пошук партнерів. Розбір країн та товарних груп” відбувся в межах Invest Summit. У ньому взяли участь:
Учасники поділилися досвідом і порадами щодо виходу на європейські ринки, релокації бізнесу, формування експортних стратегій та залучення інвестицій.
Альфред Праус наголосив, що Україна має унікальний потенціал для виробництва та експорту до ЄС:
«Україна — найбільша країна Європи, і європейський бізнес розглядає її як ідеальну локацію для near-shoring. Це шанс перенести виробництво ближче до Центральної Європи — замість Китаю».
Він навів приклад співпраці австрійської компанії Blackman Oilfield Equipment з українським заводом у Маріуполі. Але додав:
«Міжкультурне управління — критичне. Українські компанії повинні розуміти стандарти своїх європейських партнерів. Навіть незначні відхилення від технічних вимог можуть зруйнувати довіру».
Томас Матулявічюс повідомив, що в Литві зареєстровано понад 2600 українських компаній, які лише у 2024 році сплатили понад 210 млн євро податків.
Кейс компанії Kormotech він назвав символом успіху:
«У 2003-му це була невелика компанія, зараз — лідер із виробництва корму для тварин, який інвестує ще 70 млн євро у новий завод у Литві. Вони чітко проаналізували ринок і отримали повну підтримку від держави».
Окремо він звернув увагу на нову інвестиційну програму Єврокомісії, спрямовану саме на українські компанії:
«Українські бізнеси можуть отримати до 90% фінансування проєктів від 50 млн євро. Подання заявок — до 10 жовтня».
Сьорен Мьоллер з Impact Fund Denmark підкреслив, що інвестори шукають чіткі стратегії та управлінські команди, здатні їх реалізувати:
«Бажання побудувати завод — це добре, але без чіткого бізнес-плану й здатності виконати стратегію це не спрацює. Ми інвестуємо тільки в ті компанії, які працюють професійно й дотримуються стандартів корпоративного управління».
Фонд працює в Україні понад 15 років і вже реалізував понад 16 інвестиційних проєктів.
Воркшоп підтвердив: європейські партнери відкриті до співпраці з Україною, але чекають системності, підготовки, аналітики та відповідальності.
Українські компанії, які інвестують у підготовку, корпоративну культуру та аналітику, мають усі шанси стати повноцінними гравцями на ринку ЄС.
Експортний потенціал України в умовах наявних геополітичних викликів
Бізнес & Клімат: гроші для української інфраструктури, енергоперехід Європи, ризики газового дефіциту, кліматична лояльність і ще один «вбивця Tesla»
Бізнес & Клімат: ірано-ізраїльська війна не «підігріла» нафту; Україна зимуватиме на імпортному газі; Єврокомісія долає угорсько-словацьке вето; ВДЕ не винуваті в іспанському блекауті, а Ілон Маск без пафосу запускає роботаксі
Україна — не виключення, а модель майбутнього: глобальні компанії про нову нормальність бізнесу
Український DefenceTech: поки великі гравці не диктують умови, стартапи мають шанс
Підтримка в умовах війни: як Канада й Ізраїль бачать бізнес в Україні