17 July 2019
Протягом останнього десятиліття країни ЄС зробили значний крок в напрямку зростання в енергетичному балансі відновлюваних джерел енергії, а також сформували найбільшу в світі систему торгівлі викидами, яка дозволяє обмежувати використання екологічно шкідливих видів палива. Сьогодні Європейська спільнота шукає додаткові інструменти, які дозволять активізувати і інтенсифікувати процес переходу економіки до низьковуглецевої енергетики.
Однією з ключових ідей, що дискутуються в середовищі європейських політиків, чиновників та експертів, є підвищення діючих та впровадження нових податків на енергію, в тому числі нових платежів для авіаційного сектору.
Вони обґрунтовано вказують, що система екологічного оподаткування ЄС сьогодні вже є застарілою і не відповідає актуальним викликам. Вона не змінювалася протягом останніх 15 років, в результаті чого залишається відірваною від енергетичної політики Спільноти, яка в цей час, навпаки, пройшла радикальну якісну трансформацію.
Ключовими завданнями проектованих фіскальних рішень є стимулювання обмеження емісіє CO2 в сільському господарстві та транспорті, в тому числі авіаційному і морському. Серед іншого очікується впровадження податку на авіаційний керосин. Європейська комісія на чолі з Жан-Клодом Юнкером в 2019 р. активізувала дискусію щодо введення з 2021 року податку в розмірі 0,33 євро на кожен літр використовуваного авіаційного палива. За підрахунками це дозволить скоротити шкідливі викиди літаків в атмосферу на 10%.
До слова, в Швеції в 2018 р. введено кліматичний збір на авіаквитки. Його ставка коливається від 60 до 400 крон (від 5,8 до 38,8 євро) залежно від місця призначення. Податок стягується з усіх пасажирів, окрім дітей до двох років, екіпажів літаків, пасажирів, які зупиняються на території Швеції, не змінюючи літаків, а в деяких випадках - і транзитних пасажирів.
Нагадаємо, що нова Європейська Комісія на чолі з Урсулою фон дер Ляєн, яка обійме владу в листопаді 2019 р., поставила перед ЄС амбітні цілі в кліматичній політиці - скорочення викидів вуглецю як мінімум на 50% до 2030 р.
Як рішення провідних центробанків позначаються на глобальній економіці
Як не втрапити в халепу. 10 ознак потенційно шахрайського інвестпроєкту
Чи варто інвестувати у відновлення Житнього ринку
Лісова галузь переходить на «цифру»: Кабмін змінив правила видачі ключових документів
НКРЕКП удосконалила правила розрахунку обсягів електроенергії
Нові правила НКЦПФР: як розглядатимуться порушення на ринках капіталу