5 July 2025

"Щоб стати мільярдною компанією, треба будувати глобально": досвід «Біосфери» у створенні міжнародної FMCG-групи

Чому компанія вийшла на ринок Румунії і що змінив ребрендинг ALUFIX

На Invest Summit 2025 в інтерв’ю на сцені «Як українській компанії зробити міжнародну експансію» засновник корпорації «Біосфера» засновник та СЕО корпорації «Біосфера»

Андрій Здесенко поділився досвідом побудови транснаціонального FMCG-бізнесу та розповів про виклики, стратегічні кроки й нові ринки, на які виходить компанія.

«Ми будуємо Біосферу 2.0 — глобальну корпорацію»

Корпорація «Біосфера» — один із лідерів у сфері товарів повсякденного попиту — працює в 25 країнах, має два заводи в Україні та виробництва в Естонії й Румунії. Здесенко зауважив, що компанія майже повністю вертикально інтегрована: вона переробляє відходи в сировину для нової продукції, має власний завод з рециклінгу у Фастові та виробляє унікальний для України матеріал spanlace.

«Ми щомісяця переробляємо тисячу тонн сміття у сміттєві пакети, які використовуються в десятках країн. Це й є справжня економіка замкненого циклу», — пояснив він.

Румунія, Австрія, Узбекистан: експансія через локальні ринки

Під час війни компанія придбала збанкрутілий австрійський бренд Alufix із 60-річною історією, що дало змогу компенсувати падіння виробництва в Україні:

«Ми повністю завантажили наше українське виробництво, не звільнили людей, а навпаки — інвестували в модернізацію і зростання», — наголосив Здесенко.

Зараз частину продукції (фольгу, пергамент тощо) виготовляють у Румунії, а більшість — в Україні. Компанія також активно працює над запуском заводу в Узбекистані, орієнтуючись на споживання 100-мільйонного регіону Центральної Азії.

«Кожного року в Узбекистані народжується 700 тисяч дітей — це колосальний ринок. І ми туди йдемо з локальною стратегією, окремою командою і виробничими потужностями», — підкреслив він.

Конкуренція з рф і виклики логістики

Здесенко визнав, що українські компанії стикаються з агресивною конкуренцією з боку російського бізнесу на ринках СНД, де рф має логістичні й фінансові переваги:

«У Казахстані ми платимо $12 тис. за транспорт, а росіяни — нуль. Це 15% від нашого бюджету. Але ми компенсуємо це якістю бренду, локальними командами й маркетингом».

Middle East — наступний фокус

Серед перспективних напрямків він назвав Близький Схід — Саудівську Аравію, Дубай, Бахрейн та Оман, де компанія планує масштабне просування:

«Я вірю, що наші бренди стануть конкурентними і там — за дизайном, якістю та культурним резонансом».

Висновок

Стратегія «Біосфери» базується на локалізації бізнесу для кожного кластера, вертикальній інтеграції, переробці відходів, сміливому дизайні й потужному маркетингу. В умовах війни компанія змогла не лише утримати позиції, а й вийти на нові ринки завдяки чіткому баченню, інвестиціям і гнучкості.

«Моя ціль — побудувати мільярдну компанію, яка працює у п’ятидесяти країнах. І ми на цьому шляху», — підсумував Здесенко.

Аналітичні матеріали

Події

International Invest Summit: Jazz Business

International Invest Summit: Jazz Business

RAU Expo 2025

RAU Expo 2025

ІІ Інвестиційний Форум

ІІ Інвестиційний Форум

Фокус

05.07Український DefenceTech: поки великі гравці не диктують умови, стартапи мають шанс

05.07Вийти на Європу: що важливо знати бізнесу — досвід Литви, Данії та Австрії

05.07Україна має потенціал збільшити агроекспорт у 15 разів — Коваль

Новини