5 July 2025

Українські компанії шукають нові ринки: як експортувати м’ясо, виходити в Африку та залучати дипломатів

У МінАПК наголошують, що вже час відходити від моделі сировинної економіки

Практичний воркшоп «Відкриття ринків. Case Study» в межах Invest Summit зібрав представників бізнесу, уряду та експортної підтримки, аби обговорити, як українським компаніям знайти нові експортні напрямки. Учасниками події стали:

  • Микола Бабенко, голова Асоціації м’ясної галузі
  • Олександра Сологуб, операційна директорка сервісу Nazovni.online
  • Оксана Осьмачко, заступниця міністра аграрної політики та продовольства України

Серед головних тем — зміщення фокусу на ринки Азії та Африки, розвиток агропереробки та прикладні кейси роботи з дипломатією.

Свинарство як точка росту: кейс від Миколи Бабенка

Голова Асоціації м’ясної галузі Микола Бабенко представив стратегію розвитку м’ясного експорту через агропереробку та використання відходів біоетанольного виробництва:

«Бельгія експортує агропродукції на 60 млрд євро, маючи більше свиней у комплексах, ніж Україна у 24 областях. Ми можемо і маємо надолужити цю прогалину», — зазначив він.

Бабенко пояснив, що за рахунок переробки відходів біоетанолу в комбікорм для свинарства можна створити додану вартість у 12 млрд євро щорічно. Експортний фокус — країни Азії: В’єтнам, Філіппіни, а також Близький Схід.

Експортна стратегія уряду: пріоритет — переробка

Оксана Осьмачко з Міністерства аграрної політики наголосила, що уряд працює над диверсифікацією експортних ринків, адже торговельні преференції з ЄС не будуть подовжені після 2025 року:

«Ми більше не можемо покладатися лише на сировинний експорт. Наш фокус — агропереробка. Україна має продавати не просто зерно, а м’ясо, продукцію з доданою вартістю», — наголосила заступниця міністра.

Вона також зазначила, що міністерство веде активні перемовини з країнами Азії та Африки, але воліє говорити про результат, а не процес.

Дипломатія на боці експорту: кейс Nazovni.online

Операційна директорка Nazovni.online Олександра Сологуб розповіла, як синергія з Міністерством закордонних справ та економічними дипломатами дозволяє українським компаніям ефективніше виходити на іноземні ринки:

«Ми отримуємо все більше запитів щодо ринків Африки й Азії. Якщо раніше компанії більше дивилися на Європу, то зараз вектор зміщується», — підкреслила вона.

За її словами, це глобальний тренд, і українські компанії мають скористатися моментом, розширюючи присутність на нових ринках.

Висновок

Українські експортери поступово змінюють фокус: від традиційної орієнтації на ЄС — до пошуку нових можливостей в Азії, Африці та Близькому Сході. Експортна стратегія країни рухається в бік переробки та підвищення доданої вартості. А підтримка економічних дипломатів і таких інструментів, як Nazovni.online, може стати ключем до сталого експортного прориву.

Аналітичні матеріали

Події

International Invest Summit: Jazz Business

International Invest Summit: Jazz Business

RAU Expo 2025

RAU Expo 2025

ІІ Інвестиційний Форум

ІІ Інвестиційний Форум

Фокус

05.07Український DefenceTech: поки великі гравці не диктують умови, стартапи мають шанс

05.07Вийти на Європу: що важливо знати бізнесу — досвід Литви, Данії та Австрії

05.07Україна має потенціал збільшити агроекспорт у 15 разів — Коваль

Новини