5 July 2025
Практичний воркшоп «Відкриття ринків. Case Study» в межах Invest Summit зібрав представників бізнесу, уряду та експортної підтримки, аби обговорити, як українським компаніям знайти нові експортні напрямки. Учасниками події стали:
Серед головних тем — зміщення фокусу на ринки Азії та Африки, розвиток агропереробки та прикладні кейси роботи з дипломатією.
Голова Асоціації м’ясної галузі Микола Бабенко представив стратегію розвитку м’ясного експорту через агропереробку та використання відходів біоетанольного виробництва:
«Бельгія експортує агропродукції на 60 млрд євро, маючи більше свиней у комплексах, ніж Україна у 24 областях. Ми можемо і маємо надолужити цю прогалину», — зазначив він.
Бабенко пояснив, що за рахунок переробки відходів біоетанолу в комбікорм для свинарства можна створити додану вартість у 12 млрд євро щорічно. Експортний фокус — країни Азії: В’єтнам, Філіппіни, а також Близький Схід.
Оксана Осьмачко з Міністерства аграрної політики наголосила, що уряд працює над диверсифікацією експортних ринків, адже торговельні преференції з ЄС не будуть подовжені після 2025 року:
«Ми більше не можемо покладатися лише на сировинний експорт. Наш фокус — агропереробка. Україна має продавати не просто зерно, а м’ясо, продукцію з доданою вартістю», — наголосила заступниця міністра.
Вона також зазначила, що міністерство веде активні перемовини з країнами Азії та Африки, але воліє говорити про результат, а не процес.
Операційна директорка Nazovni.online Олександра Сологуб розповіла, як синергія з Міністерством закордонних справ та економічними дипломатами дозволяє українським компаніям ефективніше виходити на іноземні ринки:
«Ми отримуємо все більше запитів щодо ринків Африки й Азії. Якщо раніше компанії більше дивилися на Європу, то зараз вектор зміщується», — підкреслила вона.
За її словами, це глобальний тренд, і українські компанії мають скористатися моментом, розширюючи присутність на нових ринках.
Українські експортери поступово змінюють фокус: від традиційної орієнтації на ЄС — до пошуку нових можливостей в Азії, Африці та Близькому Сході. Експортна стратегія країни рухається в бік переробки та підвищення доданої вартості. А підтримка економічних дипломатів і таких інструментів, як Nazovni.online, може стати ключем до сталого експортного прориву.
Експортний потенціал України в умовах наявних геополітичних викликів
Бізнес & Клімат: гроші для української інфраструктури, енергоперехід Європи, ризики газового дефіциту, кліматична лояльність і ще один «вбивця Tesla»
Бізнес & Клімат: ірано-ізраїльська війна не «підігріла» нафту; Україна зимуватиме на імпортному газі; Єврокомісія долає угорсько-словацьке вето; ВДЕ не винуваті в іспанському блекауті, а Ілон Маск без пафосу запускає роботаксі
Україна — не виключення, а модель майбутнього: глобальні компанії про нову нормальність бізнесу
Український DefenceTech: поки великі гравці не диктують умови, стартапи мають шанс
Підтримка в умовах війни: як Канада й Ізраїль бачать бізнес в Україні