5 July 2025
Панельна дискусія «Торговельні місії та міжнародна співпраця» на Invest Summit 2025 об’єднала урядовців, експертів і представників міжнародних програм.
Участь взяли:
Модераторкою виступила Ірина Зеленіна, CEO Центру підтримки експорту, президентка ГС «Український експортний альянс» та Ukrainian HoReCa Cluster.
Міністр акцентував, що ключ до економічного прориву — глибока переробка та аналітика ринків збуту перед запуском виробництва. За його словами, 1 га української землі приносить в середньому 1000 євро експортної виручки, тоді як у Данії — 15 000 євро.
«Наш експорт складає всього 0,2% від світового. Ми — лише проблиск на торговельній мапі світу, але з гігантським потенціалом», — наголосив Коваль.
«Потрібно знімати "рожеві окуляри" й виборювати своє місце. Бізнес має чітко формулювати потреби — ми, як держава, готові штурмувати ринки разом».
Представниця USAID AGRO поділилася досвідом запуску конкурсів на підтримку переробки з 2022 року. Команда організовувала консультації з бізнесом, але виявилось, що багатьом компаніям бракує знань про зовнішні ринки і попит.
«Найбільше здивувало, що бізнес ставив нам питання: "На яких ринках нам продавати продукцію?" — і ми не завжди мали відповіді. Це показує, як важлива глибока аналітика», — зазначила Попова.
Вона також наголосила, що лише одиничні проєкти глибокої переробки стали успішними. Один із таких кейсів — «Астарта», яка реалізує проєкт соєвого концентрату на основі європейських інвестицій, технічної допомоги та державної підтримки.
«Цей кейс — приклад синергії бізнесу, міжнародних партнерів і держави. Такі проєкти дають технологічний ривок на 5–7 років уперед», — сказала вона.
Представниця Офісу з розвитку експорту пояснила, що кожна ефективна торговельна місія має включати:
«Ми не відправляємо бізнес у місію без дослідження ринку. А після повернення — збираємо зворотний зв’язок і ділимося ним з усією екосистемою експортерів», — пояснила вона.
Гвоздьова навела приклад співпраці зі Швецією: у результаті однієї з місій 6 українських компаній наразі ведуть фінальні переговори з великим ритейлером у Швеції.
Спікери одноголосно наголосили: експорт — це не лише про фізичну присутність на закордонному ринку, а про системну підготовку, аналітику, глибоку переробку і спільну відповідальність. Лише в тісній співпраці держави, бізнесу й міжнародних партнерів Україна зможе посилити свою роль на глобальній торговельній мапі.
Бізнес & Клімат: МФО підтримують «альтернативку» в Україні, «зелений демарш» Трампа, ціновий стрибок Nvidia, нова стеля для російської нафти та пошесть парникових газів у Китаї
Бізнес & Клімат: щедрість OPEC+, погані новини для економіки рф, європейська тарифна дипломатія, експансія електрокарів і додаткові податки на «вбивчі» продукти
Експортний потенціал України в умовах наявних геополітичних викликів
Найактивніше відбудовуватимуть Україну бізнеси з нинішніх країн-партнерів – Ігор Жовква
International Invest Summit: Jazz Business 2025 – місце, де ідеї зустрічаються з можливостями
Україна — не виключення, а модель майбутнього: глобальні компанії про нову нормальність бізнесу